Přehled na míru

Náš profesionál Vás bude kontaktovat a nabídne Vám na míru nejlepší prostory odpovídající Vašim potřebám.

Pomáhá Vám
13. 10. 2017
Jak vypadá proces pronájmu haly v praxi? Jaké kroky jsou potřeba k tomu, aby i vaše společnost mohla úspěšně otevřít brány nového skladu nebo výrobní haly?

7 kroků k pronájmu nové haly

Jak vypadá proces pronájmu haly v praxi? Jaké kroky jsou potřeba k tomu, aby i vaše společnost mohla úspěšně otevřít brány nového skladu nebo výrobní haly? Na tyto otázky umíme odpovědět. Celkem jde o sedm kroků, které zajistí, že vybrané prostory uspokojí všechny konkrétní potřeby a podpoří i strategický úspěch vaší společnosti.  Naše infografika vám může napovědět. A pokud si nevíte rady, zavolejte nám, pomůžeme vám s vyhledáním těch správných prostor.​

 

1. krok – Analýza potřeb

„Potřebujeme nový sklad nebo výrobní halu.“ K tomuto rozhodnutí dříve či později dospěje každá prosperující společnost. Tento základní požadavek je však třeba blíže specifikovat.

  1. V jaké lokalitě se budeme pohybovat?
  2. Jak velké by měly být nové prostory, aby byly dostačující minimálně po několik dalších let?
  3. Potřebujeme nové prostory nutně a musíme tak vybírat ze stávajících hal nebo máme čas na novou výstavbu?
  4.  Máme specifické požadavky například na výšku haly, teplotu prostoru (vytápění, chlazení) nebo třeba nosnost podlahy?
  5. Potřebujeme nákladové rampy, přímé vjezdy? A jaké by měly být kapacity venkovního parkoviště?
  6. Měly by být součástí haly i moderní kancelářské prostory? Jak by měly takové prostory vypadat? Co od nich čekáme a jaký bude jejich účel?

Všechny tyto otázky by měly stát na začátku. Na základě odpovědí vám pak konzultant zpracuje přehled možností.

2. krok – Přehled možností

Vytvořit požadavky na nové prostory je práce pro vás. Pokud však půjde o analýzu trhu, je pro společnost hledající halu mnohem efektivnější využít know-how někoho, kdo se v oblasti komerčních prostor permanentně pohybuje. Externí konzultant v tomto případě může být velmi prospěšný.  

V CBRE máme kompletní přehled o stávajících kapacitách, ale i prostorech, které jsou ve výstavbě. Dokážeme klientovi představit nabídku halových a výrobních prostor po celém území ČR. Zájemcům vysvětlíme výhody i nevýhody jednotlivých prostor, včetně cenové náročnosti.  

3. krok – Výběrové řízení

Je na naší straně předložit vám, našim klientům a zájemcům o pronájem, indikativní nabídky. Součástí výběrového řízení jsou pochopitelně prohlídky vhodných objektů. Díky našim zkušenostem můžeme připravit kompletní porovnání všech nabídek, zorganizovat tender a být po vašem boku po celou dobu transakce.

Společně analyzujeme možnosti, porovnáváme je s vašimi konkrétními požadavky a vybereme tu nejlepší. Nejlepší nabídka přitom nemusí nutně být ta nejlevnější. Rozhodování o pronájmu není jen rozhodováním o ceně, ačkoliv je cena samozřejmě jedním z klíčových kritérií výběru.

Naše oddělení Building Consultancy navíc pomůže i s technickými požadavky, například dohlíží na stavební úpravy.

4. krok – Výběr vítězné nabídky

V tomto kroku se vybírá z několika finalistů výběrového řízení jeden vítěz. A následují administrativní a formální kroky.

Výběr vítězné nabídky spočívá také ve vyjednávání konkrétních podmínek, nejen těch cenových. Jsme silným hráčem na realitním trhu a dokážeme klientům zajistit výhody, které sami jinak nezískají.

5. krok – Podpis Základních podmínek

Po výběru konkrétních prostor jsou na řadě administrativní kroky, jako je návrh Nájemní smlouvy a zafixování podmínek. Jde o podpis zájmového dopisu nebo dokumentu „Heads of Terms.“ Obě strany závazně potvrzují, že souhlasí s dalším postupem. Jedná se o akceptaci nastavených podmínek a ze strany pronajímatele také potvrzení rezervace. Nyní by již objekt neměl být nabízen dalším zájemcům.

6. krok – Podpis Nájemní smlouvy

Nájemní smlouva dostává finální podobu a stvrzuje se podpisy. Tímto končí formální kroky a dochází k předání prostor, které má nyní klient k dispozici pro své účely. V Nájemní smlouvě jsou ujednány již všechny podmínky, které obě strany musí dodržet. Jedná se např. o časový harmonogram stavebních prací nebo povinnost nájemce mít sjednané pojištění, kdy musí být složena jistina atp.​

7. krok – Začátek operací

Pokud je vybraná jednotka dostupná, může celý proces výběru jednotky trvat několik týdnů. V případě nedostupnosti nebo požadavků na stavební úpravy prostor se tento čas pochopitelně prodlužuje. Harmonogram ale vždy znáte dopředu. Je pak již jen na vás, abyste využili potenciál své nové haly.