Pomůžeme Vám

Náš profesionál Vás bude kontaktovat a nabídne Vám zdarma nejlepší prostory odpovídající Vašim potřebám.

Pomáhá Vám
18. 7. 2017
Kancelář v lidech vytváří první dojem toho, jak se jim bude s vámi spolupracovat. A to je čím dál tím důležitější.

Ladislav Kučera

Vedoucí společnosti Hays

Jak realizovat úspěšný nábor i přes nízkou míru nezaměstnanosti?

Od roku 2013 začala míra nezaměstnanosti v České republice postupně klesat z úrovně 7 %. K druhému čtvrtletí 2017 vykázala Česká republika míru nezaměstnanosti 3,3 %, tedy nejnižší v celé EU.
V důsledku toho zesílila debata o dostupnosti pracovníků a objevují se otázky, zda je na trhu k dispozici dostatek lidí a co mohou společnosti udělat pro to, aby přilákaly nové zaměstnance.

Průzkum JobsIndex

V celé České republice je aktuálně registrováno na úřadech práce 356 tisíc lidí. Ve skutečnosti je však lidí ochotných změnit své aktuální pracovní místo mnohem více. Podle průzkumu JobsIndex provedeného společností LMC poskytující poradenství v oblasti lidských zdrojů je více než jedna třetina všech zaměstnanců nespokojena se svým současným zaměstnáním, zejména z důvodů jako jsou: výše platu, negativní pracovní prostředí nebo nízká motivace na současné pozici. V návaznosti na tyto faktory jsou lidé ochotni změnit své zaměstnání a měli by být v hledáčku firem, kteří potřebují najmout nové zaměstnance.
V absolutních číslech toto představuje více než 1 700 000 nových potenciálních zaměstnanců!

Platy, benefity a pracovní prostředí

Jaké faktory pomáhají společnostem při nabírání nových pracovníků? Kromě navyšování platů či poskytování zaměstnaneckých benefitů hraje při rozhodování uchazečů o nové práci roli také pracovní prostředí. Jedná se o celkovou atmosféru pracoviště, od základního uspořádání kanceláře a kvalitu prostor přes místnosti a vybavení pro odpočinek a relaxací až po dynamiku společnosti a firemní kulturu – to vše jsou důležitá kritéria, která pracovníci berou v úvahu při výběru zaměstnavatele. Kromě toho mají tyto vlivy také významný dopad na výkonnost týmu a v konečném důsledku také výkonnost a výsledky celé společnosti.

Zajistěte si loajalitu zaměstnanců

Na závěr lze říci, že pracoviště, které se více zaměřuje na zaměstnance, by mělo být důležitým prvkem úspěšné strategie náboru, a to zejména v dobách nízké nezaměstnanosti. Společnosti, které to pochopí a zavedou do praxe, budou těžit z této situace nehledě na to, jak moc konkurenceschopný pracovní trh je.