Pomůžeme Vám

Náš profesionál Vás bude kontaktovat a nabídne Vám zdarma nejlepší prostory odpovídající Vašim potřebám.

Pomáhá Vám
14. 6. 2017
Doporučuji, aby každá společnost prováděla změny, které odpovídají tomu, co skutečně dělá a jak funguje, a nezkoušeli pouze kopírovat skvělé fotografie z časopisů.

Richard Curran

Managing Director, CBRE

Získat nové talenty můžeme i díky atraktivním kancelářím

Ve spolupráci s Americkou obchodní komorou jsme zorganizovali panelovou diskuzi na téma “Jak využít pracovní prostředí k získání nových talentů?”.

Diskuze se zúčastnili:

  • David Mansfeld, Managing Director Johnson & Johnson,
  • Richard Curran, Managing Director CBRE,
  • Josef Švenda, Regional Sales Director Oracle, a
  • Ladislav Kučera, Managing Director Hays.

Ladislav Kučera, vedoucí společnosti Hays a předseda AmCham’s Human Resource Committee říká: “Kancelář v lidech vytváří první dojem toho, jak se jim bude s vámi spolupracovat. A to je čím dál tím důležitější. Ještě před několika lety to byla odměna za vykonanou práci, nabídnutá kandidátovi, která ze 70 – 80 % ovlivnila jeho rozhodnutí. Nyní představuje 60 %. Lokalita vaší kanceláře, kvalita a styl budovy a atmosféra v kanceláři tvoří dalších 40 %. Neměli byste proto snižovat význam toho, jak moc ovlivní rozhodnutí nastoupit na pracovní pozici právě první dojem při vstupu do budovy.“

David Mansfeld, který je zodpovědný za global services operations ve společnosti Johnson & Johnson v Praze, souhlasí: “Záměrně nechávám lidi před pohovorem v kanceláři sedět několik minut, aby mohli vnímat, jak zde pracujeme. Je to dobrý a osvědčený způsob propagace naší společnosti.”

David Mansfeld v Johnson & Johnson i Josef Švenda za Oracle momentálně prochází změnou pracovního prostředí v jejich firmě. Obě společnosti se stěhují do nového kancelářského komplexu, postaveného v původní historické letecké továrně Walter na okraji městské části Smíchov. “V původních kancelářských prostorech jsme působili již nějakou dobu, až jsme se dostali do fáze, kdy byla investice do rozsáhlé rekonstrukce zcela nezbytná,” vysvětluje Švenda. “Jednalo se také o příležitost zajistit pro společnost budovu odpovídající celé značce.”

Richard Curran ze společnosti CBRE, který má zkušenosti nejen s pomocí zlepšení pracovního prostředí u dvou výše uvedených firem, ale především ze svého více než 10ti letého působení rámci CBRE, v této oblasti radí: “Nesmíte zapomenout, že vytváření nového pracovního prostoru je něco, co nebude plně fungovat od prvního dne. Některé věci, které chcete, aby byly funkční, bohužel nebudou, a naopak nějaké věci, které jste si nedokázali v počátečním procesu představit, budou důležité. Je proto potřeba se přizpůsobovat. Dále doporučuji, aby každá společnost prováděla změny, které odpovídají tomu, co skutečně dělá a jak funguje, a nezkoušeli pouze kopírovat skvělé fotografie z časopisů,” dodává. “Například si představte, že vezmete lidem jejich pracovní místa a budete je tlačit k tomu, aby sdíleli svůj pracovní prostor. To může fungovat pouze v týmu a části organizace, kde je potřeba flexibilita a pohyb lidí. To je ten důvod, proč byste to měli dělat, a ne proto, že je to nový trend.”

Curran a CBRE jsou organizátory soutěže Zasedačka roku, která se od svého založení v roce 2014 významně rozrostla. Celkem se soutěže již zúčastnilo přes 210 firem a v posledním ročníku bylo ze 78 nominovaných kancelářských prostor vybráno 8 vítězů. Jejich kanceláře je možné si prohlédnout na webové stránce soutěže zasedackaroku.cz.

Švenda varuje, že hodnota investice do kancelářských prostor by neměla být příliš vysoká ani podceňována. “Lidé musí myslet na to, že kancelář podporuje značku firmy, ale nemůže se stát značkou samotnou,” vysvětluje. “Budoucí možní zaměstnanci stále přikládají určitou hodnotu při zájmu o novou pracovní pozici pověsti produktů a služeb firmy, jejímu úspěchu a stávající zaměstnanci dávají do velké míry na přístup společnosti, kolik je jim dáno zodpovědností a jak je řízena.”

“Také bych chtěl varovat vedoucí pracovníky, že není možné dát přesné číslo návratnosti této investice,” dodává Švenda: „Přesto si myslím, že kousek po kousku získáváme přínos, který jsme chtěli.”

    

Všechny fotografie najdete na našem facebookovém profilu.