Pomůžeme Vám

Náš profesionál Vás bude kontaktovat a nabídne Vám zdarma nejlepší prostory odpovídající Vašim potřebám.

Pomáhá Vám
3. 5. 2016
Vedoucí pracovníci si již plně uvědomují vliv pracovního prostředí na výkonnost zaměstnanců, a proto chtějí zlepšovat kvalitu svých kanceláří, k čemuž mají aktuálně skvělé podmínky.

Katka Wojtusiak

Poptávka po kancelářských prostorech roste. Padne v roce 2016 další rekord?

Poslední čtvrtletí loňského roku bylo z hlediska poptávky po kancelářských prostorech výjimečné. Poptávka po nových kancelářích ještě nikdy nebyla tak vysoká, jako tomu bylo v posledním kvartálu 2015. Čísla historicky překonala všechny hranice. Veškeré nájemní transakce čtvrtého čtvrtletí roku 2015 zahrnovaly nájemní plochu v rozsahu téměř 106 tisíc metrů čtverečních. Za celý rok dosáhl objem celkové nájemní plochy neuvěřitelných 272 900 metrů čtverečních. V dalším období přitom očekáváme ještě další růst.

Zdroj: CBRE

Pozitivní trend

Společnosti expandují, zejména společnosti ze sektoru informačních a komunikačních technologií. Hledají proto nové prostory pro své podnikatelské aktivity, v rámci rozšiřování, zvyšování počtu zaměstnanců nebo zvyšování kvality pracovního prostředí. To potvrzuje i Katka Wojtusiak, Head of Office Agency společnosti CBRE a doplňuje: "Vedoucí pracovníci si již plně uvědomují vliv pracovního prostředí na výkonnost zaměstnanců, a proto chtějí zlepšovat kvalitu svých kanceláří, k čemuž mají aktuálně skvělé podmínky.“

Poptávka po nových kancelářských prostorech roste také prostřednictvím nově příchozích firem.

Investice do budoucnosti

Rok 2015 byl rokem ekonomické stability. Silné makroekonomické ukazatele se odrazily na růstu národního hospodářství i finančních výsledcích komerčních firem. Díky pozitivní situaci na trhu a výnosnému hospodaření se společnosti mohou soustředit na svůj rozvoj. Rozvoj každé firmy napříč všemi ekonomickými odvětvími přitom úzce souvisí s kvalitou pracovních sil. Kvalita, výkonnost a loajalita pracovních sil je zase úzce propojena s pracovním prostředím.

Aby investice do pracovních sil sklidila požadovaný efekt, měla by být vázaná i na pracovní podmínky poskytované zaměstnancům. Kvalitní pracovní prostředí by mělo být v současném podnikání samozřejmostí. Do popředí se dostávají takové parametry jako funkční a příjemný design interiérů i exteriérů, kvalitní ergonomické vybavení a moderní technologie, relaxační místnosti nebo také vynikající dopravní dostupnost.

Standardy kvality se neustále zvyšují a nové kancelářské prostory se jim dokážou přizpůsobit. Firmám mohou nabídnout také nižší provozní náklady, ekologičnost a udržitelnost deklarovanou certifikáty LEED nebo BREEAM.

Právě nyní je ideální doba

S růstem poptávky po kancelářských prostorech roste také množství výhod pro nájemce. S novými kancelářemi získají firmy kvalitnější pracovní prostředí, ale čeká je také finanční úspora.

Právě nyní je ideální doba na stěhování do nových kancelářských prostor nebo rozšiřování těch stávajících. Firmy hledající nové prostory se totiž mohou těšit z výhodných nájemních podmínek.

Jak na výběr nových kanceláří?

Samotný výběr kancelářských prostor je složitým procesem, který musí zohledňovat množství faktorů. Zdaleka nejde jenom o plochu v metrech čtverečních. Významnou úlohu hraje také lokalita, a s ní související dopravní dostupnost nebo služby, firmy a instituce v těsné blízkosti kanceláří. Je třeba zohlednit provozní náklady nebo ekologickou udržitelnost, samozřejmě také design, vybavení, dispozice nebo flexibilita. Vyplatí se také řídit názorem zaměstnanců a přizpůsobit nové kanceláře jejich preferencím.

To je jen malý výčet toho, co je třeba zvážit při výběru nových kanceláří. Ve skutečnosti je toho ještě mnohem víc. I proto se vyplatí služby realitního agenta. Externí realitní agent může využít své rozsáhlé zkušenosti a know-how o situaci na trhu, může zajistit výhodnější nájemní podmínky. Dokáže také zefektivnit vyhledávání či stěhování. Ušetří tak nejenom čas, ale i peníze.