Pomůžeme Vám

Náš profesionál Vás bude kontaktovat a nabídne Vám zdarma nejlepší prostory odpovídající Vašim potřebám.

Pomáhá Vám
18. 5. 2016
Hledání prostor pro nás bylo náročné. Chtěli jsme vybudovat moderní kanceláře, které nebudou pouze o práci. Chtěli jsme terasu, kde bude možné grilovat, prostory pro vybudování baru, posilovny ale také třeba místa pro odpočinek.

Lubo Smid

Lubo Smid z technologické firmy STRV: Nechceme pozlátko, ale kanceláře, které jsou opravdu funkční

STRV patří mezi přední české společnosti, které se věnují vývoji mobilních a webových aplikací. V roce 2004 ji založili David Semerád, Lubo Smid, Pavel Zeifart a Martin Šťáva dnes pracují výhradně pro klienty v USA, kam se vedení společnosti přesunulo roku 2012.

Hlavní pobočkou je v současné době Los Angeles, další kanceláře se nacházejí v San Francisku a New Yorku. Nejdůležitější část firmy se ovšem stále nachází v Praze, kde pracuje téměř 150 vývojářů a designerů. Co bylo nejdůležitější při jejich nedávném stěhování do pražského Karlína, nám řekl Lubo Smid, provozní ředitel firmy.

Dříve jste sídlili na Václavském náměstí, potom ve Slovanském domě. Teď sedíte ve vašem novém sídle v Karlíně. Co bylo nejdůležitější při výběru místa?

„Hledání prostor pro nás bylo náročné. Chtěli jsme vybudovat moderní kanceláře, které nebudou pouze o práci. Chtěli jsme terasu, kde bude možné grilovat, prostory pro vybudování baru, posilovny ale také třeba místa pro odpočinek. Zároveň jsme nechtěli z centra. Nejdřív jsme Karlín zavrhovali, ale poté, co centrum nenabízelo nic, co by se blížilo naší vizi, začali jsme se poohlížet dál od centra a nelitujeme. Doprava v Karlíně je super a prostory předčily naše očekávání.“

TIP: Podívejte se, jaké budovy nabízíme v pražském Karlínu.

Není pro vás stěhování do širšího centra krokem zpět?

„Z centra se nám samozřejmě nechtělo. Ale je tady spousta restaurací, kaváren, což baví mě i lidi kolem mě. Karlín je navíc technologickým centrem Prahy, sídlí tu hodně technologických firem. A hlavně metrem či tramvají jste v centru opravdu za pár minut.“

Jaké byly hlavní body zadání architektovi nových prostor? Jaké jsou speciality tohoto prostoru?

„Chtěli jsme prostory, které nabídnou kombinace příjemného pracovního prostředí s volnočasovými aktivitami. Nechtěli jsme zlaté kliky a kohoutky, jako některé korporace. Chtěli jsme mladistvý vzhled, který by podtrhoval naši firemní kulturu. Máme tu spací budky, koutky pro odpočinek se sedačkami, dva fotbálky, bar, posilovnu a také vířivku na střeše. S architekty se nám podařilo vytvořit prostředí, kam se chcete vracet. Jedna část kanceláří má například březový háj, jinde je koberec s vyobrazením space inviders.“

TIP: Přečtete si, jak navrhnout inspirativní relaxační zónu.

Pravidelně se pohybujete v Californii, Silicon Valley, kde máte dvě pobočky a kde také sídlí technologické špičky planety. Je něco, v čem jste se při návrhu nových prostor speciálně inspirovali tam a co v Česku není vůbec běžné?

„Myslím si, že trend moderních kanceláří přišel již do České republiky, takže jsme zde nevybudovali nic, co by tady již nebylo. Nechceme pozlátko, ale kanceláře, které jsou opravdu funkční. Chce se jít náš vývojář prospat po obědě, zahrát kulečník nebo pracovat na terase? Vše je možné. Postavili jsme kanceláře tak, aby se v nich naši lidi cítili dobře.“

STRV za poslední rok vyrostlo z 50 lidí na 150. Jaké jsou z hlediska sídla potřeby firmy, která má vývoj v Česku, ale pracuje hlavně pro americký trh? Liší se tyto potřeby nějak s nárůstem zaměstnanců?

„Pracovat pro americké firmy z České republiky není taková komplikace, jak by se mohlo zdát. Pracujeme na zajímavých projektech, takže našim lidem nevadí pracovat občas nestandardně. Holt někdy musí do práce přijít před obědem a odcházet večer, aby zvládnuli třeba naplánované hovory s klienty. S rozrůstajícím se týmem jsme zjistili, že nemáme dostatek phone boothů a zasedaček, což jsme si v nových prostorách ošetřili a zasedaček máme nespočet.“

STRV si snaží udržet firemní kulturu menší firmy, startupu. Daří se to a je to vůbec možné v takovém množství lidí?

„S rychlým růstem firmy jsme se museli více zaměřit na interní komunikaci. Distribuovat novinky mezi lidi, dávat jim vše co k práci potřebují. Z důvodu růstu jsem se vrátil ze San Francisca a již skoro rok firmu řídím z České republiky. Dnes nás je 150 a naše firemní kultura je, myslím si, velmi otevřená a přátelská. Se všemi lidmi se známe osobně, pravidelně posíláme čtyři lidi na měsíc do Ameriky za klientem na zkušenou, losujeme „lucky lunches“, aby se lidé lépe poznávali napříč odděleními, máme řadu sportovních klubů, otevřené meetingy, kam může přijít každý. Takže za mě se to daří a věřím, že by to potvrdili taky naši lidi.“

Před časem jste změnili firemní procesy: vyřadili jste z procesu komunikace s klientem project managera a vývojáři s klientem komunikují napřímo. Jak se to osvědčilo? Jaké jsou výhody a nevýhody?

„Američtí klienti jednoduše netouží pro projekťákovi. Chtějí komunikovat napřímo s týmem, který pro něj pracuje. Nevýhody jsou ty, že to klade na vývojáře a designéry, aby uměli komunikovat s klientem, řešit problémy a efektivně prezentovat udělanou práci. Na druhou stranu výhody jsou ty, že naši lidé mají více odpovědnosti, jsou přímo odpovědní za výsledky, což mladý kolektiv našich designérů a vývojářů bere velmi pozitivně. Dáváme lidem velkou svobodu. Tedy nemusí pracovat z kanceláře, je nám jedno, zda si práci udělají ráno nebo večer, ale na konci vždy po nich chceme perfektní práci, a tento způsob se nám osvědčuje. Takže bychom neměnili.“