Pomůžeme Vám

Náš profesionál Vás bude kontaktovat a nabídne Vám zdarma nejlepší prostory odpovídající Vašim potřebám.

Pomáhá Vám
14. 11. 2016
Dle výzkumu společnosti CBRE, který se uskutečnil mezi účastníky soutěže CBRE Zasedačka roku, celých 50 % firem s novými kancelářemi využívá i výhody lepší interní komunikace.

Nové kanceláře zlepší komunikaci ve firmě. Výhod však mají mnohem víc

Jaké jsou výhody nových kanceláří? Patří mezi ně lukrativnější lokalita, lepší dopravní dostupnost, vyšší počet parkovacích míst. Také třeba moderní design, ekologičnost anebo dokonce snížení provozních nákladů. Firmy se do nových kanceláří stěhují z mnoha různých důvodů. Až po nastěhování pak ocení i další výhody, které nové kanceláře v praxi firemního života přinášejí.

Dle výzkumu společnosti CBRE, který se uskutečnil mezi účastníky soutěže CBRE Zasedačka roku, celých 50 % firem s novými kancelářemi využívá i výhody lepší interní komunikace.

Zobrazte si infografiku ve větším rozlišení (obrázek je v rozlišení 1462 x 2048 v *.jpeg)

Chcete uspět? Zaměřte se na kvalitní komunikaci

Bez komunikace to v současném světě moderních technologií a zrychleného životního stylu prostě nejde. Komunikace patří ke klíčovým faktorům úspěchu, zvláště komunikace vnitrofiremní, komunikace mezi jednotlivými pracovními týmy i komunikace uvnitř jednotlivých týmů. Tato komunikace má zásadní vliv na fungování celé společnosti.

Jak se může komunikace zlepšit v nových kancelářích?

Odpovědí jsou právě moderní technologie, různé interní messengery a chatovací nástroje. Moderní komunikace v nových kancelářích je rychlá, efektivní, snadná, a přitom neruší ostatní.

Lepší komunikace probíhá i díky kvalitním zasedacím místnostem. Téměř 60 % společností z výzkumu CBRE disponuje například vybavením pro videokonference. Zdaleka však nejde jenom o moderní technologie a klasické zasedačky.

Zaměstnanci v nových kancelářích mají většinou mnohem více možností a příležitostí, kde se mohou potkat a více či méně formálně projednat pracovní záležitosti. Nemusí se jednat jen o tradiční formální porady. Mohou se třeba společně usadit na příjemnou pohovku, posedět na barových stoličkách nebo se pobavit u kulečníkového stolu. V nových kancelářích je míst, vhodných pro setkání s kolegy více než dost. Mohou mít různou podobu, avšak spojuje je jedno – dávají vznik uvolněné atmosféře, tím přímo podporují komunikaci a spolupráci.

Zasedací místnosti i další kancelářské prostory samozřejmě plní také reprezentativní funkci. Na to upozorňuje i Petra Lávičková, Head of Corporate Marketing & PR společnosti CBRE: „70 % firem používá své prostory k interním akcím, čtvrtina také navíc k pořádání externích seminářů, konferencí apod.

Pokud jde o komunikaci, nesmíme zapomenout na naprostý základ, kterým je klid a akustika. Nové kanceláře jsou sice umístěny ve výhodných lokalitách české metropole, přesto dokážou nabídnout klid. Neruší šumem velkoměsta, bývají totiž dokonale odstíněny od městského ruchu a hluku dopravy. Navíc nabízejí oproti klasickým kancelářským prostorům mnohem lepší akustiku. 66 % firem, oslovených v rámci výzkumu CBRE, uvedlo, že má ve firmě výbornou akustiku. Můžete to také prohlásit?

Komunikace jde ruku v ruce s produktivitou

Kvalitní interní komunikace se odráží i v posílení týmového ducha, přináší větší spokojenost zaměstnanců a také jejich loajalitu. To vše souvisí také s vyšší produktivitou práce, která patří k hlavním výhodám nových kanceláří. Ve výzkumu CBRE to potvrdila celá polovina dotazovaných firem.

V dotazníku doslova zaznělo, že „vyšší komunikativnost a rychlé řešení problému má obrovský vliv na produktivitu práce zaměstnanců“. Nové kanceláře se mohou pyšnit také přímým ekonomickým přínosem. Ekonomický přínos v podobě zvýšení obratu nebo snížení nákladů zaznamenalo dle výzkumu 13 % firem.

Filip Muška, Workplace Consultant společnosti CBRE, však budoucnost kancelářských prostor vidí ještě více propojenou s ekonomickými výsledky: „Troufám si říci, že v budoucnu bude firem, kterým přinese změna kancelářského konceptu zvýšení obratu či snížení nákladů, mnohem více.

Flexibilita a možnost výběru

Celých 44 % firem s novými kancelářemi umožňuje svým zaměstnancům výběr typu kanceláře. Dává jim plný komfort ve výběru mezi uzavřenou kanceláří, open space office, relaxační zónou nebo některou ze zón podporujících spolupráci.

I přes veškeré možnosti a výhody nových kanceláří nabízí až 69 % firem svým zaměstnancům také možnost home office nebo částečných úvazků. Flexibilita, přizpůsobivost a schopnost reagovat na aktuální výzvy patří nejenom k žádaným vlastnostem zaměstnanců, flexibilita je také tím, co zaměstnanci očekávají od firmy.

Zejména mladí lidé ocení flexibilitu v práci – z hlediska místa i času, dokonce ji považují za standard. Dá se hovořit i o jakémsi diktátu moderní generace, která očekává od zaměstnavatele otevřený přístup a určitou míru svobody. To platí i přesto, že nové kancelářské koncepty vyhovují i starším lidem. Ti v nových kancelářích samozřejmě pracují vedle těch mladých zaměstnanců nové generace.

Hledáme zaměstnance, značka: loajalita nutná

  • Téměř třetina společností zaměstnává speciálně vyškolenou osobu, která má na starosti pouze blaho firemních zaměstnanců.
  • Skoro 70 % společností může svým zaměstnancům nabídnout pasivní i aktivní relaxační zóny, přes 40 % společností má pro své zaměstnance připravenou knihovnu či studovnu.
  • 20 % společnosti dokonce kanceláře doplňuje i nestandardními prvky jako jsou terasy, masážní koutky, game rooms, stolní fotbálek, kulečníkové stoly, fitness apod.

Progresivní společnosti se silně zaměřují na spokojenost a pohodlí svých zaměstnanců. To jim umožňuje obstát v tvrdě konkurenčním obchodním prostředí. Získávají tím však také na současném pracovním trhu, kde nezřídka probíhá doslova válka o talenty.

Vyšší zájem klientů a uchazečů o zaměstnání patří k výhodám nových kanceláří, jejich benefitem je také menší fluktuace a zvýšená loajalita zaměstnanců k firmě.

Loajalita zaměstnanců je podmíněna právě otevřenou komunikací a přístupem zaměstnavatele. Jistě proto není náhodou, že 85 % zaměstnavatelů změnu kanceláří, včetně podoby nových kanceláří, komunikovalo uvnitř firmy se svými zaměstnanci.