Pomůžeme Vám

Náš profesionál Vás bude kontaktovat a nabídne Vám zdarma nejlepší prostory odpovídající Vašim potřebám.

Pomáhá Vám
14. 3. 2015
Najměte si odborníka. Stejně tak jako pro právní služby najímáte právníka, zvolte také specialistu. Ušetříte náklady i čas, který můžete věnovat své práci.

CBRE

Jak postupovat při změně stávajících či hledání nových kancelářských prostor?

  1. Začněte včas, ideálně s dostatečným předstihem. Firmy, které přemýšlejí o změně stávajících kanceláří nebo poptávající stovky metrů čtverečních by měly určitě začít i rok předem, u společností poptávající tisíce metrů čtverečních je to i otázka několika let.
  2. Lokalita je otázkou prestiže. Myslete především na prestiž Vaší společnosti, pokud potřebujete být opravdu hodně vidět, volte prestižní adresy. Srovnávejte také lokalitu kancelářských prostor se svými konkurenty a zjišťujte i zájmy svých zaměstnanců.
  3. Peníze na prvním místě. Od počátku musí být jasný váš budget, tedy celkové náklady, se kterými musíte při pronájmu kanceláří počítat. Nezapomeňte, že celkové náklady nezahrnují jen nájemné a servisní poplatky, ale musíte počítat také s náklady na vybavení, nábytek, IT, stěhování a další. Náklady se liší případ od případu, ale obecně můžeme říci, že díky know-how a znalosti trhu umíme klientovi ušetřit až cca 30 % nákladů. Vše se ale odvíjí od velikosti klienta, jeho bonity, doby nájemní smlouvy a v neposlední řadě od situace na trhu.
  4. Možnost volby pro zaměstnance. Dostupnost kvalitního stravování s možností výběru patří k důležitým faktorům spokojenosti zaměstnanců.
  5. Pamatujte na růst firmy do budoucna. Zvažte potenciální růst firmy a potřeby dalších prostor už před pronájmem kanceláří.
  6. Volte zajímavé pracovní prostředí – atraktivita místa pro zaměstnance je velmi důležitá Svou roli hrají nové koncepty, zahrnující kvalitu ovzduší, design, rozvržení prostor, odpočinkové a relax zóny, interní kavárnu či společnou jídelnu.
  7. Důležitá je dostupnost a služby. Důležitá, ne-li přímo klíčová je dostupnost MHD, vlakového nádraží či letiště. Dostatek parkovacích míst nejen pro auta, ale třeba také pro kola – patří mezi priority, které by firma měla vzít v potaz.
  8. Najměte si odborníka. Stejně tak jako pro právní služby najímáte právníka, zvolte také specialistu, který se v oblasti pronájmu kanceláří pohybuje a velmi dobře zná všechny specifika trhu, ušetříte náklady i čas, který můžete věnovat své práci.
  9. Transparentní náklady na provoz budovy. Zajímejte se o to, jak pronajímatel provozuje danou budovu. A vyberte takové místo, kde pronajímatel provozuje budovu s nejlepší péčí za náklady, které jsou tržní.
  10. Kancelář nebo další prostory (sklady, showroom)? Zvažte i takové lokality a projekty, které už s podobným rozvržením potřeb dopředu počítají.